سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

‍ #امام_زمان #آیت_الله_لنگرودی


🔻با حضرت والد (آیت الله ناصری حفظه‌الله‌تعالی) به دیدار آیت الله سید محمد مهدی لنگرودی رحمت الله علیه (صاحب کتاب هند و پاک) بودیم. 

🔸ایشان چندین سال رهبر بخشی از شیعیان هند یا امام جماعت بود و خدمت می‌کرد. می‌گفت:

قبل از انقلاب به همراه رفقا به شهری رفتیم که مرتاضان در کنار رودخانه آن شهر هستند. بزرگِ مرتاضان خیمه ‌ای زده بود و آن ‌جا زندگی می‌کرد. آن روز، روز ملاقات بود. مردم هم آمده بودند و هر کدام کارهای عجیب و غریبی هم داشتند. یکی آمد و گفت: تمام سرمایه ‌ام داخل یک کیف بود و از دستم رفت. آن مرتاض، دست آن شخص را گرفت و دعایی خواند و کارهایی انجام داد؛ سپس گفت: فلان وقت کیف را پیدا می‌کنی. آن شخص خوشحال شد و رفت.

🔹می‌گفت یکی از کارهای آن مرتاض این بود که اسم هر شخصی را با مادرش می‌گفتند، شروع می‌کرد راجع به آن فرد توضیحاتی می‌داد؛ البته آن مرتاض گفته بود که راجع به افراد بزرگ از من نپرسید. 

🔸آقای لنگرودی می‌گفت: وقتی نوبت ما شد که سؤال کنیم، اسم امام زمان علیه‌السلام و مادرشان را گفتیم. 

هر سؤالی را از او می پرسیدند، یک یا دو دقیقه فکر می‌کرد و جواب می ‌داد؛ اما در مورد سؤال ما در فکر فرو رفت و سکوت، مجلس را گرفت. بعد از مدتی طولانی سرش را بلند کرد و چند مرتبه گفت: او بزرگ ‌مردی است. او کیست؟! هر جا نگاه می‌کنم هست؛ در دریا هست، در خشکی هست، در آسمان هست، در زمین هست. 

🔹ایشان می‌گفت: مقداری برای او راجع به امام زمان علیه‌السلام توضیح دادیم و اعتقاد خود را نسبت به آن حضرت گفتیم.

‌ ‌

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۰۸

‌ ‌ظراءف سلوکی

ازدواج 1

- اهل معرفتی میفرمود : ما در طریق سلوک الی الله ، سالک مجرد نداریم . همچنین به این نکته اشاره می فرمودند که سالک مجرد ، تا نقطه ای توان پیشرفت سلوکی دارد و پس از آن بال سیر روحی او با ازدواج آغاز می گردد.

 البته لازم به تذکر است که هر فرد با توجه به موقعیتی که داراست ، نیازمند یک نوع برنامه ریزی و تربیت است ، لکن در مجموع این قاعده در مورد سالکین جاری و ساری است و تشخیص آن نیازمند استادی خبیر و آگاه است.


- ازدواج موفق نیازمند توسل و استغفار است ؛ همچنین طبق فرمایش بسیاری از بزرگان خواندن نماز جعفر طیار در تسریع این امر بسیار کمک می کند. 

لازم به ذکر است که مطالعه کتاب در زمینه ی ازدواج بسیار و بسیار موضوع مهمی است فلدا در این زمینه کتاب " نیمه ی دیگرم " را توصیه می کنیم. 


- ذکر این نکته خالی از لطف نیست ، بزرگی میفرمود : زمان تربیت فرزند از تولد او آغاز نمی گردد ، بلکه از زمان بلوغ هر فرد و چه بسا از زمان تولد هر پدر یا مادر آینده ای آغاز می گردد. 

فلذا باید متدکر شد که خودسازی و تهذیب نفس و دفع رذائل نفسانی را در یک شب نمی توان آغاز کرد و چه بسا آنها نیازمند مقدمات بسیاری است ؛ بنابراین هر فرد بایستی در این زمینه برای خود برنامه ریزی هایی داشته باشد و رعایت این موضوع مهم را جزو مقدمات ازدواج ببیند و قدم اول در این مسیر را شناخت گناهان و آشنایی با رساله مرجع و ترک مطلق گناه بداند. 


-  استاد فیاض بخش در زمینه انتخاب همسر می فرمودند : بنده به کسانی که مشاوره جهت انتخاب همسر می خواهند ، توصیه می کنم : کسی را انتخاب کنید ، که وقتی او را دیدید ، یاد خدا بیفتید.

‍ ‍ ظرائف سلوکی

ازدواج 2

- بزرگی میفرمود ، در روز اول پس از ازدواج با همسرم ، کتاب شریف معراج السعاده را جلوی خانومم گذاشتم و به او گفتم : ما ازدواج کردیم تا آدم شویم ، بیا تا با خواندن این کتاب ، به طریق آدم شدن نزدیک شویم.

پ.ن : کتاب سلوک با همسر - استاد ص.ج و  کتاب زن آنگونه که باید باشد - استاد طاهر زاده ، در زمینه مذکور بسیار مفید می باشد.

- اهل معرفت دیگری میفرمود ، در مدرسه ای کار می کردم و دانش آموزی داشتم که بسیار مودب و متقی بود ؛ روزی از مادر آن دانش آموز پرسیدم : شما چه کردید که فرزندتان این قدر ، متقی و خوب است ؟! ایشان در جواب فرمود : از روز اول زندگی مان ، با پدرش عهد کردیم که نماز اول وقت بخوانیم و این فرزند صالح ، نتیجه ی آن عهد است. دقت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۹:۱۵