سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

جنگ،جنگ اراده هاست

شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۰۱ ق.ظ


جنگ، جنگ اراده هاست

جنگ عزم های راسخ، هرکه عزمش بیشتر بود او برنده است.

 

برای دریافت فایل صوتی با کیفیت خوب(37/1 MB) و کیفیت پایین(696KB) بر روی کیفیت ها کلیک کنید.

مقام معظم رهبری

"این فشارهائى که در دنیا انجام میگیرد، اینها محکوم به شکست است؛ اینها شکست خواهد خورد. این چیزى است که تجربه به ما نشان داده، غیر از وعده‌ى الهى که: «و لینصرنّ اللَّه من ینصره» و آیات زیادى که در این جهت هست. فشارها غالباً محکوم به شکست است. یک مدتى فشار مى‌آورند، وقتى که ایستادگى مشاهده شد از این طرف، آن فشار تمام میشود. جنگ، جنگ اراده‌هاست؛ جنگ عزمهاى راسخ است؛ هر که عزمش بیشتر بود، او برنده است."

حالا شما یک تأملى بکنید؛ سال گذشته - سال 88 - در روز سیزده آبان یک جمعیت محدود نگونبختى آمدند توى خیابانهاى تهران، علیه سیزده آبان شعار دادند، براى اینکه شاید بتوانند این مناسبت بزرگ را به لجن بکشند. البته آنها شکست خوردند، معلوم هم بود شکست میخورند - این واضح بود - اما ببینید پشت سر حرکت آنها چى بود؟ آنها با چى داشتند مقابله میکردند؟ با این نماد که پشت سر آن این مفاهیم بزرگ هست، مقابله میکردند. در واقع آنها با این مفاهیم مقابله میکردند. میخواستند هیمنه‌ى آمریکائى را بار دیگر زنده کنند. آنها میخواستند بر روى سلطه‌طلبى و دخالت‌طلبى آمریکا پرده بکشند. آنها میخواستند حرکت عظیم ملت ایران را در مقابل آن ظلم بزرگ زیر سؤال ببرند.

وقتى انسان میفهمد معناى سیزده آبان چیست، میفهمد آن کسانى که به خیال خودشان میخواستند سیزده آبان را خراب کنند، کى‌اند، چى‌اند و هدفهاشان چیست. این بصیرتى که ما تکرار میکنیم، تأکید میکنیم، این است. باید تأمل کرد، دقت کرد.

چرا بعضی نمی بینند؟

کارگزاران نظام، احمدی نژاد ، خمینی ، هاشمی ،

بصیرت را در دو سطح میتوانیم تعریف کنیم. یک سطح، سطح اصولى و لایه‌ى زیرین بصیرت است. انسان در انتخاب جهان‌بینى و فهم اساسى مفاهیم توحیدى، با نگاه توحیدى به جهان طبیعت، یک بصیرتى پیدا میکند. فرق بین نگاه توحیدى و نگاه مادى در این است: با نگاه توحیدى، این جهان یک مجموعه‌ى نظام‌مند است، یک مجموعه‌ى قانون‌مدار است، طبیعت هدفدار است؛ ما هم که جزئى از این طبیعت هستیم، وجودمان، پیدایشمان و زندگى‌مان هدفدار است؛ بى‌هدف به دنیا نیامدیم. این، لازمه‌ى نگاه توحیدى است. معناى اعتقاد به وجود خداوند عالم و قادر این است. وقتى فهمیدیم هدفدار هستیم، آنگاه در جستجوى آن هدف برمى‌آئیم. خود این جستجو، یک تلاش امیدوارانه است. تلاش میکنیم آن هدف را پیدا کنیم. بعد که هدف را یافتیم، فهمیدیم هدف چیست، تلاشى شروع میشود براى رسیدن به آن هدف. در این صورت همه‌ى زندگى میشود تلاش؛ آن هم تلاش جهتدار و هدفدار. از آن طرف این را هم میدانیم که با نگاه توحیدى، هر گونه تلاش و مجاهدتى در راه هدف، انسان را قطعاً به نتیجه میرساند. این نتائج مراتبى دارد؛ یقیناً به یک نتیجه‌ى مطلوب میرساند. با این نگاه، در زندگى انسان دیگر یأس، ناامیدى، سرخوردگى و افسردگى معنى ندارد. وقتى شما میدانید وجود شما، پیدایش شما، حیات شما، تنفس شما با یک هدفى تحقق پیدا کرده است، دنبال آن هدف میگردید و براى رسیدن به آن هدف، تکاپو و تلاش میکنید. از نظر خداى متعال که آفریننده‌ى هستى است، خود این تکاپو هم اجر و پاداش دارد. به هر نقطه‌اى که رسیدید، در واقع به هدف رسیدید. این است که در دیدگاه توحیدى، خسارت و ضرر براى مؤمن اصلاً متصور نیست. فرمود: «ما لنا الّا احدى الحسنیین»؛ یکى از دو بهترین در انتظار ماست؛ یا در این راه کشته میشویم، که این بهترین است؛ یا دشمن را از سر راه برمیداریم و به مقصود میرسیم، که این هم بهترین است. پس در اینجا ضررى وجود ندارد.

 درست نقطه‌ى مقابل، نگاه مادى است. نگاه مادى اولاً پیدایش انسان را، وجود انسان را در عالم بدون هدف میداند؛ اصلاً نمیداند براى چه به دنیا آمده است. البته در دنیا براى خودش هدفهائى تعریف میکند - به پول برسد، به عشق برسد، به مقام برسد، به لذتهاى جسمى برسد، به لذتهاى علمى برسد؛ از این هدفها میتواند براى خودش تعریف کند - اما اینها هیچکدام هدفهاى طبیعى نیست، ملازم با وجود او نیست. وقتى اعتقاد به خدا نبود، اخلاقیات هم بى‌معنى میشود، عدالت هم بى‌معنى میشود؛ جز لذت و سود شخصى، هیچ چیز دیگرى معنا پیدا نمیکند. اگر انسان در راه رسیدن به سود شخصى پایش به سنگ خورد و آسیب دید، ضرر کرده، خسارت کرده. اگر به سود نرسید، اگر نتوانست تلاش کند، نوبت به یأس و ناامیدى و خودکشى و به کارهاى غیر معقول دست زدن میرسد. پس ببینید فرق بین نگاه توحیدى و نگاه مادى، معرفت الهى و معرفت مادى این است. این، اساسى‌ترین پایه‌هاى بصیرت است.

مقام معظم رهبری

مشغول تحرکات گوناگونند، این همه تلاش نشانه اقتدار این طرف است.

 امروز کار عمده‌ى دشمن در جنگ نرم، غبارپراکنى در فضاى سیاسى کشور است؛ این را توجه داشته باشید. امروز مهمترین کار دشمن این است. افرادى که در کار سیاسى و مسئله‌ى سیاسى واردند و مطلعند، میدانند امروز قدرت ابرقدرتها بیش از آنچه که در بمب هسته‌اى‌شان باشد، در ثروتهاى انباشته‌ى در بانکهاشان باشد، در قدرت تبلیغاتى آنهاست، در صداى بلند آنهاست که به همه جا میرسد. شیوه‌هاى تبلیغاتى را هم خوب بلدند. در کار تبلیغات انصافاً پیشرفت هم کرده‌اند. امروز غربى‌ها - چه در اروپا، چه در آمریکا - در کار تبلیغات، شیوه‌هاى مدرن و بسیار پیشرفته‌اى را یاد گرفته‌اند و بلد شده‌اند؛ ما در این جهت عقبیم. یکى از اساسى‌ترین کارهاى آنها این است که تبلیغ کردن را بلدند. با این شیوه‌هاى تبلیغى، با جنجال، با فرستادن انبوه حرفهاى خلاف واقع، سعى میکنند فضاى جوامع را دگرگون کنند و تأثیر بگذارند؛ باید به این نکته توجه داشت، باید این را مراقب بود. امروز وظیفه‌ى جوانهاى ما از این جهت سنگین است. نه فقط خودتان باید حقیقت را تشخیص دهید، بلکه باید فضا و محیط پیرامونى خودتان را هم بابصیرت کنید و براى آنها هم قضایا را روشن کنید.

آنچه در این کلیپ صوتی میشنوید، بخشهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌ و دیدار کارگزاران نظام است

منبع:دفتر نشر و حفظ آثار آیت الله العظمی خامنه ای

فرآوری: سعید آقازاده





کد خبر : 2179848829067680310تاریخ : دوشنبه 2 آذر 1394

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری ونزوئلا:تنها راه پیشرفت کشورهای مستقل، تکیه بر مردم در جنگ اراده‌ هاستحضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تجلیل از مقاومت و حرکت الهام بخش ونزوئلا در مقابل سیاستهای استکباری تأکید کردند: امروز سیاستهای استکباری همچون بلایی بزرگ به جان بشریت افتاده و تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل، «ایستادگی» و «تکیه بر توده‌های مردم» در «جنگ اراده‌ها» است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سیاستهای طمع‌ورزانه امریکا در منطقه امریکای لاتین افزودند: امریکا این منطقه را حیاط خلوت خود می‌دانست اما حرکت بی‌بدیل ونزوئلا توانست این منطقه را به نقطه‌ای مستقل و با هویت تبدیل کند.

رهبر انقلاب هدف امریکا از فشار بر ونزوئلا را نابود کردن مقاومت الهام‌بخش دولت و ملت ونزوئلا خواندند و خاطرنشان کردند: جنگهای امروز دنیا در واقع «جنگ اراده‌ها» است و شما با ایستادگی و استحکام اراده‌ها و استفاده از ظرفیتهای فراوان کشورتان خواهید توانست بر مشکلات پیروز شوید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به الگوی موفق انقلاب اسلامی در براندازی رژیم وابسته و مسلح پهلوی، گفتند: امام خمینی(ره) با دست خالی اما با تکیه بر آحاد مردم و به صحنه آوردن آنها توانست حکومت مورد حمایت امریکا و اروپا را ساقط کند و راه پیروزی و استمرار موفقیت دولتهای مستقل، استفاده از همین نسخه است.

ایشان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفتهای علمی و فناوری خیره کننده با وجود حجم انبوه فشارها و تحریمهای دشمنان را تجربه‌ای ارزشمند دانستند و افزودند: این تجربه با اتکا به حضور و همراهی مردم به دست آمد و کلید حل مشکلات جلب عواطف و دلهای مردم با انجام کار و خدمت صادقانه به آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین بر افزایش سطح همکاریهای دو جانبه ایران و ونزوئلا تأکید کردند و گفتند: ایران، پیشرفت و موفقیت ونزوئلا را پیشرفت و موفقیت خود می‌داند.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اظهار خرسندی از ملاقات مجدد با رهبر انقلاب اسلامی، ایران را دارای هویت تاریخی خواند و گفت: ایران و ونزوئلا دوستان حقیقی و برخوردار از روابط پایدار هستند.

آقای مادورو با اشاره به احترام و علاقه فراوان هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا به ایران و رهبر انقلاب اسلامی افزود: من نیز درس های زیادی از ملاقات با شما آموخته ام و سخنان و توصیه‌های شما تاثیر زیادی در من داشته است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با تأکید بر ضرورت ایستادگی در دفاع از استقلال ملی، خاطرنشان کرد: امپریالیسم با ایجاد آشوب و هرج و مرج در جهان و تحقیر هویت کشورها، به دنبال نابود کردن استقلال ملتهاست.

آقای مادورو با اشاره به آمادگی دولت و ملت ونزوئلا برای مقابله با توطئه های آمریکا، گفت: همانطور که جنابعالی تأکید کردید باید با جنگ اراده ها و تکیه بر مردم، دشمنان را شکست دهیم.

رئیس جمهوری ونزوئلا اهمیت اجلاس کشورهای صادرکننده گاز و لزوم بازیابی اهمیت اوپک را نیز یادآور شد و افزود: باید برای افزایش سطح همکاریهای دو جانبه و اجرای پروژه‌های مشترک طرح‌ریزی جدیدی انجام دهیم و همچون گذشته روابط خود را در بالاترین سطوح حفظ کرده و ارتقا دهیم.



نظرات  (۲)

I found myself nodding my noggin all the way thghuro.
۰۷ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۳۴ property valuation melbourne
I seriously love your blog.. Very nice colors & theme.
Did you create this website yourself? Please reply back as I'm looking to create my own personal site
and would like to find out where you got this from or exactly
what the theme is named. Many thanks!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی