نقشه و توطعه جهانی را به طوری میتوان ریزبینانه اما واضح دید اصلی ترین نقشه آن و نقطه اوج آن زمانی اجرا شد که جایگاه بازیگری در پر امتیاز ترین فیلم و مهمترین نقش در پرفروشترین رمان فانتزی که قدرت گرفته از داستان انسان کامل و خلق اول و ستاره آن یعنی دست خداوندی است است به زیباترین ترین بازیگر که از خاندان دوازدهم یهود است و در تاریخ شهادت مولود کعبه و درهم کوبنده خیبر و درب ورودی اسم اعظم به دنیا آمده است می دهند که هیچکدام از موارد به هیچ عنوان شانسی نبوده است اما باید گفت که نه تنها امامان و معصومان و اهل بیت پیامبر و پیامبر اسلام نور واحد هستند بلکه تمام پیامبران الهی فقط و فقط یک حرف زدند و همگی به کلمه الله دعوت کردند پس هیچ فرقی بین آنها نیست و کل شی یرجع الی اصله این یعنی بیست و پنج سال در حال اتمام است و نوزده سال آینده حقیقت بیشتر آشکار می شود.
بخشی از دیالوگ فیلم بانوی عمارت وصف حال است کسانی که به آفتاب ایمان ندارند پس صریح و صادقانه بیان می داریم
اعلان اخطار
ما نیز چون شما سایه نشینیم خورشید عدالت بر خلوت شما تابیدن گرفته و بزودی یکان یکان شما را آفتابی خواهیم کرد از جناب کاووس پذیرایی درخور به عمل می آید منتظر اعلام بعدی باشید.
از ما بترسید و از این ترس بمیرید که مستضعف ضعیف نخواهد ماند چون ذاتش قدرت است
این تعریف که دمای دوزیستان با محیط یکسان است اساسا غلط است چون حداقل متابولیسم نیز یک تولید انرژی و در انتها واکنشی گرمایی است . صحیح این است که دوزیستان با تغییر دما با تغییر در متابولیسم خودشان دمای بدنشان نیز تغییر می یابد نه اینکه یکی باشد اما سایر مهره داران دمای تقریبا ثابتی دارند که بر ثابت بودن آن اصرار می کنند و سازوکار نگهداری آن را دارند و سازوکارشان کامل تر است
لذت در آغوش گرفته شدن توسط دختر کوچولوت وقتی از سرکار اومدی خونه و وقتی هم بغل می کنی محکم با دستای کوچولو فشار می ده و محکم پریده بعلت و تو هم همش بوسیش می کنی و خانومت هم با یه دختر کوچولوی شیرخوار خندون بیاد دم در و بهت خوشآمد بگه و وقتی هم بچه نوزاد رو بغل می کنی بوی خوشش دیوونت می کنه
یک سوال اساسی مطرح است که آیا با ذهن محدود بشری می توان یک موجود لایتنهایی خود آی را شناخت یا بهتر بگویم خودمان خلقش کنیم و برایش تعیین تکلیف کنیم یا در حقیقت باید دعا کنیم که ای خداوند حی و قادر خودت را به ما بشناس؟!
با توجه به داستان آدم و حوا و میوه ممنوعه و بحث بخشش الهی لازم به ذکر است که هبوط با سقوط فرق دارد و سرچشمه ورود روحانی هر انسانی و یافتن کالبد جسمانی وی در کره خاکی است و برای هر انسان و روح به طور جداگانه هربار بازتعریف و تکرار می گردد بدین معنی که میلاد فرزندان با اسامی مشخص و سرنوشت مبرهن در قرآن اشارات شده است مثل عیسی به مریم یحیی به زکریا و موسی و ابراهیم توسط ستاره شناسان میلادشان به حاکمان زمان خویش . پس این علم قابل استنتاج و غیر قابل انکار است.عدم درک مسأله هبوط در موضوع معراج و بحث ارتباط و مکاشفه خود را بروز می دهد
بهترین روش یادگیری یک موضوع تدریس معلم گونه آن مطلب است و خاله بازی چه در دختران چه در پسران بسته به نوع سبک بازی آنها تاثیر به سزایی در آموزش دارد.در تربیت کودک هم به هیچ عنوان مواردی مثل عدم تعلق و عدم دوست داشتن نباید به عنوان تنبیه در نظر گرفته شوند و هیچگاه نباید مواردی مثل تاریکی یا سوزن یا مشابه آن به عنوان ابزار و اهرم ایجاد ترس استفاده شود در ضمن ضرورت عدم تنبیه فیزیکی برای فرزندان یادآوری می شود علل الخصوص برای دختران این امر ضروری تر است.
پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) سرِ مطهّر حضرت را به کوفه و شام بردند در هر دو شهر، افراد متعدد، آیاتی را از رأس مطهّر شنیده و روایت کرده اند .
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) سرِ مطهّر حضرت را به کوفه و شام بردند در هر دو شهر، افراد متعدد، آیاتی را از رأس مطهّر شنیده و روایت کرده اند .
در روایتی از زید بن ارقم آمده است: سر مبارک حضرت امام حسین را بر نیزه در کوفه در حال خواندن آیات قرآن دیدم: «اَم حَسِبتَ اَنَّ اَصحـَابَ الکَهفِ والرَّقیمِ کانوا مِن ءایـَتِنا عَجَبـا؛ (1) آیا گمان کردی اصحاب کهف و رقیم از آیات عجیب ما بودند؟ » . موی بر تنم راست شد و گفتم. این ماجرا عجیبتر از جریان اصحاب کهف است. (2)
در نقل دیگری آمده: وقتی راس و سر مبارک را در جایگاهی که در صیارفه برایش معین کرده بودند، نهادند، چون آن جا در اثر ازدحام جمعیت و عبور و مرور شلوغ بود، سر مبارک برای متوجه ساختن مردم ابتدا به صدای بلند گلو صاف کرد به گونه ای که همه به تعجب به نظاره سر نشستند و سر مبارک به تلاوت آیات سوره کهف پرداخت و تا : «انهم فتیه آمنوا بربهم فزدناهم هدی و لا نزد الظالمین الا ضلالا» تلاوت کرد. (3)
سر مبارک را بر چوبی نصب کرده و مردم به نوری که از سر به آسمان ساطع بود، نگاه می کردند که این آیه را تلاوت فرمود: «و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون» (4) (5)
سلمه بن کهیل از سر مبارک شنید که بر نیزه می خواند: (فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم)(6) (7)
ابن وکیده گوید : از سر مبارک شنیدم که سوره کهف را می خواند. شک کردم که صدا از سر هست یا از جای دیگر که ناگاه سر مبارک تلاوت را ترک کرد و متوجه من شد و فرمود: ای فرزند وکیده ! مگر نمی دانی که ما امامان زنده و نزد پروردگارمان روزی خوریم. با شنیدن این کلام او تصمیم می گیرد سر را دزدیده و دفن کند که سر مبارک به او می فرماید:
ای فرزند وکیده ! تو را به این تصمیم راهی نیست و اقدام آنان در ریختن خون من نزد خدا عظیم تر از بردن سرم بر نیزه در شهرها می باشد . پس آن ها را واگذار “اذ الاغلال فی أعناقهم و السلاسل یسحبون ؛ (8) در آن هنگام که غل و زنجیرها بر گردن آنان قرار گرفته و آن ها را مىکشند” . (9)
منهال ابن عمرو گوید : سر مبارک را در دمشق بر نیزه دیدم که آیات سوره کهف تا : (ام حسبت ان اصحاب الکهف و الرقیم کانوا من آیاتنا عجبا) تلاوت می کرد و در این جا به آشکاری تمام فرمود: عجیب تر از اصحاب کهف قتل من و بر نیزه کردن سرم می باشد. (10)
و وقتی یزید در پی اعتراض سفیر روم به ظلم رفته بر اباعبدالله ، دستور به کشتن او داد ، سر مبارک با صدای بلند فرمود: (لا حول و لا قوه الا بالله) . (11)
مورخان گفته اند که: چون یزید بن معاویه نواده پیامبر (ص)، حسین بن علی (ع) را کشت، سر او را بر بالای نیزه گذاشت و فرمان داد تا برای عبرت مردم آن را در شهرها بگردانند، و آن سر در این مسیر پیوسته آیه مبارکه را قراءت میکرد.
شاید قرائت این آیه به این امر اشاره می کند که جهان در ضمن معادله ای حکیمانه جریان می کند که یکی از جمله های آن حمایت کردن خداوند متعال از مظلومان و ستمدیدگان است، بدان جهت که یاری دادن به ستمدیدگان جزئی از آن معادله به شمار میرود که پروردگار ما سبحانه و تعالی در همه ابعاد جهان به جریان انداخته بوده است.
معنی این آیه آن است که: ای انسان! آیا چنان گمان میکنی که آنچه بر آنان گذشت چیزی عجیب و غریب است؟ هرگز چنین نیست
زمانی که سر امام حسین ـ علیه السّلام بالای نیزه حمل میشد، شیخ مفید به نقل از زید بن أرقم آورده است، روز دوّم که عبیدالله دستور داد تا سرهای شهدا را در کوفه بگردانند «من سر امام حسین را دیدم که آیهای از سوره کهف را که ـ ام حسبت ان اصحاب الکهف و الرقیم کانوا من آیاتنا عجبا را تلاوت میکرد
آنچه مورّخین و علماء و بزرگان علوم اسلامی پیرامون مسأله شهادت امام حسین علیه السّلام و حمل سر مبارک ایشان به مجلس ابن زیاد در کوفه و از آنجا به شام نقل کردهاند عبارت از این است: که در آخرین لحظات که سپاه دشمن بر امام حسین علیه السّلام یورش بردند، توسط سنان بن أنس سر امام از تن ایشان جدا شد و سر حضرت توسط خولی به نزد ابن زیاد در کوفه برده شد. بعد از چند روزی که سرهای شهداء کربلاء به همراه کاروان اسراء در کوفه بود عبید الله دستور داد که اسراء و سرهای شهدا را به همراهی 500 نفر نیرو به شام به نزد یزید بن معاویه بفرستند و در حالیکه سرهای شهدا بر روی نیزهها حمل میشد وارد شام شدند و از آنجا به نزد یزید برده شد.
شیخ مفید میفرمایند: بامداد روز بعد که عبید الله بن زیاد سر از بالش ستم برداشت دستور داد سر مبارک حضرت امام حسین را با دیگر سرها در میان تمام کوچهها و قبیلههای کوفه بگردانند.
علامة مجلسی هم در بحار به ذکر این مطلب اشاره کرده است و میگوید: از زید بن ارقم روایت شده است که میگوید من شنیدم که سر امام حسین این آیه را تلاوت میکرد[12]«أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً»[13]
امّا روضة الشهداء ملا حسین کاشفی به این مطلب اشاره میکند و مینویسد: وقتی کاروان اسراء به همراه سرها در حالیکه بر روی نیزهها حمل میشدند و به طرف شام برده میشدند، در بین راه یک مردی یهودی بنام یحیی حرّانی به استقبال این کاروان آمد، ناگاه چشمش به سری افتاد که لبهای وی به هم میخورد. میگوید راوی که این یهودی گفت من نزدیکتر رفتم و گوش فرا داشتم که این کلمات را شنیدم «وَ سَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ»[14]
یحیی از مشاهدة این جریان متعجّب شد و پرسید این سر کیست؟ گفتند: آن سر حسین بن علی که مادرش فاطمه دختر پیامبر محمد مصطفی است و در این زمان که یحیی این جریان را دید مسلمان شد.[15]
پی نوشت ها:
1. کهف (18) ، آیه 9.
2. الارشاد، شیخ مفید، ج 2، ص 116، کنگره شیخ مفید.
3. مقتل الحسین ، مقرم، ص 332.
4. شعراء (26) ، آیه 227.
5. مناقب، ابن شهراشوب ، ج 2 ، ص 188.
6. بقره(2) ، آیه 137.
7. اسرار الشهادة ، ص 488.
8. غافر (40) ، آیه 71.
9. شرح قصیدة ابیفراس ،ص 148.
10. خصائص سیوطی ، ج 2 ، ص 127.
11. مقتل العوالم ، ص 151.
[12] . مجلسی، بحار الانوار، نشر بیروت، چاپ سوّم،1403 هجری، ج 45، ص 121.
[13] . کهف/9.
[14] . شعراء/227.
[15] . کاشفی سبزواری، حسین، روضه الشهداء، قم، نشر نوید آلام، چاپ اوّل، 1379، ص 458.
ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار تصویری باشکوه نوشت: آیا سحابی مارپیچ یا سحابی هلیکس یا سحابی "چشم خدا"(Helix Nebula) توجه شما را جلب کرد؟
به گزارش ایسنا، همه نگاهها به این تصویر جالب در طیف تابش فروسرخ سحابی مارپیچ که توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر ثبت شده، دوخته شده است. سحابی مارپیچ در فاصله ۷۰۰ سال نوری از ما و در صورت فلکی دلو واقع شده است.
پوشش غبار و گاز اطراف یک کوتوله سفید مرکزی که قطری حدود دو سال نوری دارد، نمونهای از یک سحابی سیاره نما(یکی از آخرین مراحل تکامل یک ستاره شبه خورشید) است. غبار مذکور این چشم کیهانی را قرمز کرده است.
یک سحابی سیارهنما نوعی سحابی گسیلشی است که از گاز و پلاسما تشکیل شده است. این نوع سحابیها پس از مرگ ستارگان به وجود میآیند.
مواد سحابی هزاران سال پیش توسط این ستاره به فضای بیرونی پرتاب شده است، غبار آن نیز میتواند در اثر برخورد با برخی اجرام مانند کمربند کویپر منظومه شمسی یا ابر دنباله دار اورت، ایجاد شده باشد. در غیر این صورت اجرام شبه دنبالهداری که در این سامانه سیارهای دور شکل گرفتهاند، از مراحل نمایشی پایانی تکامل این ستاره جان سالم به در بردهاند. ابر اورت بر اساس نظریه "یان اورت"(Jan Oort) اخترشناس هلندی، ابر اورت نام مکانی است که خیلی از دنبالهدارها از آن سرچشمه میگیرند.
1. 200 لاندا (ml0.2) از ترومبوپلاستین را درون لوله ریخته وبه مدت 15-10 دقیقه دربن ماری 37درجه قرارمی دهیم . 2.بعد از این مدت 100لاندا (ml0.1 ) از پلاسمای بیماربه لوله اضافه کرده وهمزمان با آن کرونومتررا بکارمی اندازیم . 3.محتویات لوله را مخلوط کرده وبه مدت 6-5 ثانیه دربن ماری 37درجه قرار می دهیم . 4. پس ازاین مدت لوله را برداشته وبدنه لوله راخشک کرده ومرتبا به حالتهای افقی وعمودی تغییر داده وبه محض مشاهده انعقاد پلاسما زمان را متوقف کرده وآن را یاداشت می کنیم . 5.با استفاده از زمان به دست آمده واستاندارد آزمایشگاه وجدول درون کیت Activity&INR را بدست می آوریم .
طریقه انجام آزمایش PTT 1.در داخل یک لوله همولیز 100لاندا (ml0.1) ازنمونه را به 100لاندا (ml0.1) سلنیت ( activated partial thromboplastin time) اضافه نموده وخوب مخلوط نمائید وسپس به مدت 5-3 دقیقه دربن ماری 37درجه قرار دهید. 2.پس ازمدت فوق 100لاندا (ml 0.1) کلرید کلسیم به لوله فوق اضافه نموده ومخلوط کنیدوبه طورهمزمان کرونومتررا بکاراندازید. 3.درحالیکه هر5 ثانیه لوله رابه آرامی تکان می دهید وپس از گذشت 20 ثانیه لوله را از بن ماری خارج نموده وبگونه ای که درمورد PT ذکر گردید به محض مشاهده لخته کرونومتررا متوقف کرده وزمان سپری شده را بعنوان PTT گزارش نمائید.
نحوه نمونه گیری : ml 1.8 خون کامل را دقیقا با ml0.2 سیترات سدیم 3.2% مخلوط کرده ودردور 3000به مدت 10 دقیقه سانتریفوزنمائید.
همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: انسان همیشه به دنبال کشف اسرار و ناشناختههای خود،کیهان و جهان هستی است.
انسان این اشرف مخلوقات به دنبال کشف ناشناختهها به همه جا سرک میکشد. گستره این کنجکاوی از فضای بیکران گرفته تا سفر به درون یک سلول کشیده میشود... کنجکاوی و عطش سیری ناپذیر این انسان برای کشف و شهود جهان پایان ناپذیر است.
او اینک به دنبال رابطه وجودی و شباهتهای خویش با جهان هستی و آنچه پیرامون او را احاطه کرده، است. تصویر منتخب یکی از یافتههای او در زمینه شباهت عینی و رابطه او با جهان هستی است.
دانشمندان میگویند؛ عناصری که در آدمی بکار رفته شباهت تام به عناصر سازمان داده شده، عالم دارد و آنچه در جهان هست، در آدمی هم وجود دارد.
در حقیقت میتوان بشر را نمونه کوچک و شاید خلاصهی از عالم لایتناهی دانست که با آن همبستگی و پیوند بسیار نزدیک دارد.
این حقیقت استثنا ندارد و در هر زمان صادق است. تصویر زیر نمونهای برای این ادعا است.
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، طی مطالعات اخیری که توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب و ستارهشناسی با سابقه در کشور ایتالیا انجام شده است شبکه پیچیده سلولهای عصبی مغز شباهت شگفتانگیزی به ساختارهای کهکشانی در فضای بیکران کیهان دارد.
محققان معتقدند با وجود تفاوت بسیار زیاد در وسعت مغز و ساختارهای کهکشان، مغز انسان از همان الگوی کیهانی برای سازماندهی عملیاتهای پیچیده خود استفاده میکند. شبکههای عصبی از تعداد بسیار زیادی نورون تشکیل شدهاند. این نورونها اجزای بسیار کوچکی هستند که وظیفه انتقال پیامها را بر عهده دارند.
مغز انسان تقریباً از 69 میلیارد نورون تشکیل شده و بر اساس تخمین دانشمندان بیش از 100 میلیارد کهکشان در فضای کیهان وجود دارد. از این اعداد میتوان نتیجه گرفت هم در مغز و هم در کیهان تنها 30 درصد از جرم آنها به نورونها و کهکشانها اختصاص داده شده است. در واقع ساختارهای پیچیدهای که هر روز ماهوارههای در حال گردش در فضا تصاویر مختلفی از آنها ارسال میکنند تنها بخش اندکی از جرم کیهان را به خود اختصاص دادهاند.
در مغز بیش از 70 درصد جرم به آب یا همان مایع مغزی و در کیهان به ماده تاریک اختصاص دارد. این مواد که دانش بشر نیز در مورد آنها بسیار اندک است در ظاهر منفعل بوده و نقشی در فرایندهای پیچیدهای که هر لحظه در مغز و کیهان رخ میدهد ایفا نمیکنند ولی قطعاً این گونه نیست.
دیگر معیار شباهت مغز و کیهان توزیع رشتههای بین سلولی و سامانههای اجرام آسمانی است. به طرز شگفتانگیزی نحوه قرارگیری و نظم ستارگان، سیارات و سیارکها در کنار هم شبیه به رشتههای عصبی است که در سرتاسر مغز امتداد پیدا میکند. به نظر میرسد مغز و کیهان هردو از قوانین فیزیکی پیچیدهای پیروی میکنند.
مهمترین بخشهای یک آزمایشگاه بالینی بخش پذیرش و نمونه گیری و بخش آزمایشات مربوط به ادرار است که بهتر است همیشه بهترین و مجرب ترین افراد از لحاظ فنی و اخلاق و تجربه د این بخش ها قرار بگیرند . پذیرش صورت آزمایشگاه است و فارغ از بحث فنی که مراجعه کننده (نگوییم مریض یا مشتری)با آن ارتباط مستقیمی ندارد با این بخش ارتباط مستقیم دارد و هدایت کننده بقیه مسائل و بخشهای دیگر این بخش است و حتما بهتر است از پرسنل خود آزمایشگاه باشد نحوه برخورد و نمونه گیری از بیمار و دریافت شرح حال بیمار برای جهت دهی و اطلاع کافی از علل آزمایش و همچنین توضیح کامل شرایط آزمایش برای بیمار و همچنین افراد داخل ٱمایشگاه از مهمترین علل این موضوع است.برای بخش فنی ادرار نیز لازم به ذکر نیست که طبیعی ترین حالت نمونه گیری بدن که کمترین وابستگی نسبت به مدفوع را به خوردن و آشامیدن دارد و در عین حال با توجه به تصفیه شدن از خون از طریق اندام ها و ارگانهای داخلی کاملا گویای مسایل درونی بدن است . یکی از راهکارهای شناخت یک آزمایشگاه بالینی خوب شناخت کادر فنی فعال د این بخش است که هرچه فنی تر با تجربه تر و پخته تر باشند نشان از درک بیشتر این آزمایشگاه به مسایل فنی است.