سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

برخی دیگر از قوانین عجیب

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۹ ق.ظ
؛ برخی قوانین عجیب وضع شده توسط دولت ها در کشورهای مختلف دارای اهدافی منطقی متناسب با فرهنگ آن کشور هستند ، برخی در جهت حفظ سنت های گذشته ، حفاظت از منابع طبیعی و یا جلوگیری از اعمال سلیقه های گوناگون در موردی خاص هستند. 

در ادامه برخی از این قوانین عجیب آمده است :‌

سس کچاپ در فرانسه : فرانسویها فکر می کنند اگر نوجوانان بیش از اندازه سس کچاپ استفاده کنند سنت آشپزی این کشور با خطر نابودی مواجه می شود به همین دلیل استفاده از کچاپ در مدارس ممنوع است. 


انتخاب اسم کودکان در دانمارک : دولت دانمارک کتابی متشکل از 24 هزار اسم چاپ کرده و تمامی خانواده ها را ملزم به انتخاب اسم فرزندانشان از میان اسامی همین کتاب کرده است زیرا دولت ابداع اسامی  جدید را در این کشور ممنوع کرده است. 


استفاده از روروئک کودک در کانادا : تحقیقات انجام شده نشان می دهد استفاده کودکان از روروئک مهارت های حرکتی آنان را به تأخیر می اندازد به همین دلیل استفاده و یا فروش روروئک در کانادا از سال 2004 تاکنون ممنوع شده است. 


تنبیه بدنی در سوئد :‌ سالهاست که تنبیه بدنی در سوئد ممنوع شده و این کار برای آموزگاران و یا اولیاء قدغن می باشد. اما در 19 ایالت آمریکا تنبیه بدنی در مدارس قانونی است. 


آدامس جویدن در سنگاپور : برای همه ما پیش آمده که گاهی یک تکه آدامس به کف کفشمان و یا حتی بدتر به لباسمان چسبیده است. شاید به همین دلیل است که از سال 1992 تاکنون فروش و جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع اعلام شده است. 


مصرف مواد غذایی مک دونالد در بولیوی : این قانون دولتی نیست بلکه مردم بولیوی خود بطور آگاهانه استفاده از غذاهای مک دونالد را کنار گذاشته اند. مردم بولیوی به آشپزی اهمیت زیادی می دهند و حاضر نیستند مک دونالد را جایگزین غذاهای خوشمزه خود کنند. 


لباس زرد در مالزی :‌ دولت مالزی از سال 2011 به بعد استفاده از رنگ زرد در تمامی پوشاک از جمله تی شرت ، کمربند ، روسری ، کفش و ... را ممنوع اعلام کرد. این قانون به دلیل استفاده جبهه مخالفان دولتی از رنگ زرد وضع شد. 


گل یاسمن در چین : انقلاب تونس که منجر به تغییر حکومت در این کشور شد با نام «انقلاب یاسمن» شناخته می شود. تعدادی از معترضان دولتی در چین نیز با استفاده از همین نام به دنبال قیام برآمدند اما دولت نه تنها پرورش و فروش گل یاسمن را ممنوع اعلام کرد بلکه استفاده از این کلمه در متن های ادبی و شعرها نیز ممنوع شد .


بازیهای کامپیوتری در یونان : دولت یونان هرگونه بازی یارانه ای را ممنوع اعلام کرده و اگر نوجوانی در کافی نت به هنگام بازی آنلاین دستگیر شود بدون شک بازداشت خواهد شد. 


روز ولنتاین در عربستان : مقامات سعودی جشن روز ولنتاین را یک سنت غربی می دانند که هیچ تناسبی با فرهنگ این کشور ندارد.


کنسولهای بازی در چین : دولت چین به دلیل هدر رفتن وقت نوجوانان بر سر بازیهای کامپیوتری از سال 2000 استفاده از کنسولهای بازی را ممنوع اعلام کرده و آنان را به درس خواندن و پرداختن به کارهای مفید دیگر تشویق می کند. 

نظرات  (۱)

Quem estiver em Sorocaba, São Paulo, Campinas e tiver afim de algo 100% no sigilo entra em contato comigo, ativos safados principalmente dotado sou branco tenho olhos castanhos claros cabelo loiro escuro 1,88m 80kg, não fumo e não bebo moro em Sorocaba local eu topo qualquer esquema!!! Não sou afeminado e nem curtoso respondo por e-mail nada de zuera e papo sério afim de curtir sem coÃrromissoAbpam§os a todos!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی