سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

رد تکفیر در اسلام

دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ب.ظ

رد تکفیر در اسلام آیه الکرسی و شان نزول در مورد دو جوان مسیحی شده و قانون عدم تبلیغ و جریان سازی ضد دین و همچنین سوره کافرون

قانون زندگی همجوار با کافر غیر حربی

قانون حکم اسلام فقط براساس شهادتین است حتی کیفیتش نیز ملاک نیست  و طبق نظر امام خمینی هرکس نود و نه کفر داشت و یک اسلام حکم برخورد با او براساس اسلام است در ضمن یک مورد که ما اصلا توجه نمی کنیم جدایی بحث سطح تسلیم ایمان و تقوا از هم هست و شمول بودن ترتیبی آنها مواردی مثل عفاف در سطح تسلیم و حجاب  یا نماز یا  تا خدی اعتقاد به معاد در سطح ایمان مطرح می شوند و روش تبلیغی قرآن نیز تبشیر و تنذیر است نه چیز دیگر مثل بهشت و جهنم از نظر فقهی فقط و فقط تنها شرط مسلمان بودن اقرار به شهادتین است همین و بس

در مورد مذهاب نکات جالبی است مثلا به جز مساله ولایت امام علی(ع) در شیعه به طور کلی مذهب شافعی و تا حدی مالکی در طرح کلی و قوانین به شیعه نزدیک تر از بقیه است و به همین دلیل با رغبت خودشان میل بیشتری برای حضور فعال و برادرانه دارند اساسا دیگر فرق اصلی اهل سنت نیز در عمل با کمی تفاوت هیچ تفاوتی ندارند و همگی در سایه دین اسلام خدا پیامبر کتاب و قبله مشترک هستند دقت کنید وحدت به معنی عدم اختلاف سلیقه و عقیده یا عدم بحث کردن در موضوعات نیست بلکه وحدت به معنی تکیه کردن بر نقاط مشترک اساسی و تقویت آن و پذیرش طرف مقابل حتی با وجود تفاوت هاست و اینکه اساس برادری بر اساس ایمان و زندگی مسالمت آمیز در همجواری یکدیگر است

 در زیر به بعضی از اختلافات رایج می پردازیم دو اعتقاد خاص نیز در زیدیه و کیسانیه وجود دارد که برگرفته از مسایل خاص ظهور است یکی برای زیدیه که قیام به سیف را لازم می دانند و می گویند در هر زمان امام عصر داریم به امام زمان موعود نیز مثل اهل تسنن ایمان دارند نه مثل امامیه اینان حتی امام خمینی را نیز امام معصوم می دانستند قیام به سیف دقیقا همین شمشیر است ولی آدمها همین آدمهای معمولی نیستند چون اگر به کوه روند کوه هم متلاشی می شود نکته دیگر در مورد نوعی تناسخ در کیسانیه است که این فرقه به نام مختار ساخته شد ولی سندی از وی در تایید این موضوع وجود ندارد ولی بر ضد آن چرا.این اعتقاد مربوط به ظهور است که یاران حضرت از گور بر می خیزند برخی این اعقاد موجود در کیسانیه را برگرفته از تناسخ هندو می دانند ولی این اعتقاد کیسنایه کمی فرق دارد اینکه فرد در کالبد یک حیوان یا موجود دیگر نیست البته با توجه به مسایل خاص علوم غریبه این زنده شدن ها غیر ممکن نیست اما اینکه فرد هربار در رحم یکی دیگر جایگزین و دوباره برای تکامل زنده شود با مسایل عقلانی و منطق و فلسفی جور در نمی آید بلکه آنچه نیز که در روایات است بیدار شدن از گور است و شیوه دیگر در جادو حلول و تسخیر بدن فرد است تقریبا مثل جن زدگی اما در تکوین تسخیر طبیعی نیست و رد است. ولی در کل بازهم قابل بحث می باشد اما منظورمان این بود که این اعتقادات وجود دارند یا در اهل تسنن حدیث خیلی خیلی معتبر از حضرت عایشه معروف به نقل خرما وجود دارد که پیامبر با آن سن بالا را حتی از فهم اجتماعی یک زندگی ساده نیز که باز چند سال تجربه در قبایل عرب بدست می آید نیز محروم کرده و حتی به استناد صحیح بخاری اعتقاد به کم و کسر در قرآن دارند و حتی آن را دارای خطا نیز می دانند

دیدید که اگر بخواهیم با دید اختلاف افکنی پیش برویم حتی می توان از کوچکترین اختلافات هم سواسفاده کرد اما تنها روش مقابله با این حوادث اول از همه شناسایای موارد دارای امکان خطر و مساله ساز و شبه برانگیر و رفع همان شبهات است دقت کنید که داعش به ظاهر مسملمان اساسا جوان های شستشوی مغزی شده ای هستند که اتفاقا بیشتر هم از سرزمینهای غرب به سوی سرزمینهای اسلام وارد شده اند و کاری به جز رواج برادر کشی و تضعیف جبهه ی مقاومت و تحریک جامعه به برده داری نوین و مهاجرت به اروپا و ارزان تر کردن نفت نداشته اند سابقه تکفیری ها و سلفی ها در اسلام به زمان حمزه (ع) بر می گردد که جگرش را خوردند یا سر امام حسین (ع)را به نیزه کردند یا تمام زنان و کودکان را به اسارت بردند یا اگر به تشنگان حادثه منا پاسخ نمی دهند اینها همان هایی بودند که به علی اصغر نیز رحم نکردند و حتی امام حسین(ع)را خواستند در کعبه شهیدش کنند  همانها فتوای عدم نیاز به کمک به هم نوع را صادر می کنند یا حتی کمربند ایمنی را نیز حتی دخالت در قضا و قدر الهی می دانند و حتی برای جان خودشان هم ارزشی قایل نیستند چه برسد به بقیه در ضمن تاکیید می شود این خط سیر خطرناک سلفی گری مربوط به شیعه یا اهل تسنن نیست بلکه مربوط به سلفی گری و طیف خاصی است مثلا در خود خوادث صدر اسلام رفتار اهل بیت چگونه بوده همان نوع رفتار امروز نیز الگوی شیعیان حقیقی است رفتار امام با حضرت عایشه و زبیر دقیقا بیانگر همین استدلال است بهاییت و وهابیت هرکدام دو فتنه در اسلام هستند و شیعه انگلیسی و اهل تسنن آمریکایی اساسا خود فتنه محسوب می شوند با تمام این مسایل و اختلافات گفتیم تکفیر در اسلام حقیقی نیست اسلام حقیقی با خواندن آغاز شد با مطالعه و استدلال هم پیش می رود شک نکنید اگر شما با شمشیر اسلام پیش بردید و دشمن با استدلال کفر را اثبات می کرد حتما همان کفر منطقی تر از اسلامی است که شما دارید در ضمن طبق آیات صریح ایمان مبنایش براساس فقط شرع نیست بلکه منهاج هم تعریف قرآنی دارد و در دین اسلام سطح تسلیم و ایمان داریم به طور کلی ایمان در بین حتی صایبین نیز وجود دارد یعنی پیروان ادیان الهی که آنقدر تحریف در دینشان شده که امروز ستاره پرست شده اند در قرآن بهترین دوست مومنان نیز نصارا آمده اند و بحث رهبانیت و قسیسین پیش آمده مشخص است که این رهبانیت به معنای ترک دنیا نیست بلکه جدایی دین و دنیا از هم معقول نیست بلکه اولویت درک دین بر دنیا و جدایی سطح تسلیم وایمان ملاک است و قسیسین نیز یعنی در مورد مسایل ایمانی باید علمی و دانشی حاصل شود –علم نه فقط به معنی علم با سبک روش علمی-تا وارد محدود ایمان شویم یعنی جدایی از ریا و درک حقایق و اینکه علم بدون ایمان نمی شود علم و ایمان دو بال یک پرنده اند بزرگترین دشمنان نیز یهود و مشرکین اند و طبق نظر قرآن ازدواج مومن با مشرک و زناکار امکان پذیر نیست بلکه آنها با خودشان ازدواج خواهند کرد شاید علی الظاهر بگویید چندخدایی در نصارا هست اما یهود تک خدایی است اما مشکل اینجاست اگر ما قضیه جدایی پسر و روح القدس را رفع کنیم و اعتقاد بر خدا داشته باشیم خداوند در اینجا خداست و خدایی می کند یعنی ارزش دارد پس فرد معتقد و مومن خدای حقیقی را می پرسد  اما در یهود خدا خدا نیست و دستش در کارها بسته است یک کشتی گیر است که تازه شکست هم می خورد

 پاورقی:ریشه ی کلمه خوارج خارجی و همچنین رافضی و استعمال آن به شخص معاویه برمی گردد و کلمات مشابه به کاربرده در لفظ حضرت امام علی(ع)این بارهای معنایی را ندارد

یک پاورقی قرض گرفته شده و کپی از مطلب در باب عذرخواهی:

حالا دقیقا برعکس این موضوع در مورد مکتب اسلام و ارایه آن توسط امام خمینی(ره) مطرح است.یعنی برعکس منافقین که حتی به دلیل داشتن ریش و ظن به حزب اللهی بودن اشخاص را ترور می کردند و در تاریخ مکتوب کاملا موجود است.در فرمان هشت ماده ای امام در مبارزه با منافقین کاملا آمده که اگر به شخصی ظن منافق بودن و عضویت در گروه تروریستی رفت و با حکم قاضی شهر به منزل فرد وارد شدید اما مشخص شد که فرد منافق نبوده اما در منزلش گناه دیگری مثلا آلات قمار یا خلاف دیگری کشف شد شما حق ندارید آن گناه را دنبال کرده و یا افشا کنید،چون به آن دلیل وارد خانه نشده بودید.خودمانی بگوییم همان شتر دیدی ندیدی است .حالا خودتان این را حتی با جاسوسی های رسمی و غیر رسمی و دقیقا نیز به هدف شانتاژهای مختلف و رانتهای اطلاعاتی در زمینه های مختلف حتی اقتصادی و همچنین داشتن نفوذ حتی در شخصی ترین مسایل خانه ها در سیستم های غربی و شرقی و حتی از همدیگر که گاها علنی هم می شود نگاه کنید.
دین نیاز به بزک ندارد.اگر خودمان لکه دارش نکنیم همه ی جهان طالب آن است.روایات را حتی بیان کردنش هم کافی است.سعی کنید الگو باشید.الکی هم حرف تکراری نزنید.



برگرفته شده از وبلاگ سخن تازه عاشقانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی