سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

شاعران غرب و شرق

جمعه, ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۹ ب.ظ

معترف باش که شاعران شرق 

والاتر از ما شاعران غربند 

و ما آنجا کوس برابری می زنیم 

که پای بغض و کینه به پیش آید 

                                             ****

خطاب به حافظ:

آنچه دیگران خواهند ،تو خود دانی 

این همه را تو دریافته ای

زیرا اشتیاق از حضیض ذلت تا اوج لذت

ما را به بند سخت خود می کشد

عذرم پذیرا باش ای استاد 

گر خطا کردم به بیراهه رفتم بارها

آن زمان کز چشم آن سرو چمان

مات ماندم غافل از کردارها

                               *

آرزو دارم سرشت قافیه هایت بیابم

باید این تکرار بهر من هم خوش نشیند

راه را با انتخاب معنی آغاز کنم

و سپس

واژه ها را بیابم

سخن در قافیه تکرار نگویم

مگر آنگاه که معنایی دیگر یابد

آنگونه که تو میخواهی

آنگونه که تو میدانی،

بهتر ز همه!

 

از دیوان غربی -شرقی یوهان ولفگانگ فن گوته/ برگردان از کورش (کوروش) صفوی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی