سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

قمار روی اسب بازنده

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۸:۱۰ ب.ظ

دو مرد سر مسابقه‌ی تلویزیونیِ اسب دوانی شرط بستند، اولی روی اسب سفید و دومی اسب سیاه

اسب سفید برنده شد و مرد پول شرط‌بندی را برداشت، ولی دلش راضی نبود و به مرد روبرویی گفت: من شرمنده‌ام، من تقلب کردم چراکه من ۵بار فیلم این مسابقه را دیده بودم. مرد روبرویی با خنده گفت:نوش جانت، من ده بار این فیلم را دیده‌ام، ولی گفتم شاید این‌بار اسب سیاه برنده شود.

نقل از استاد الهی قمشه‌ای

 

این جهان، تکرارِ الگوهای دایره‌ایست و همیشه هم جواب تکراریست ولی به ناچار ِ خلقت، هرکسی باید این را مجدد بیازماید.

 

«زین کاروانسرای، بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد»

حافظ 

 

 پی نوشت : وقتی حضرت آقا گفتند روی اسب بازنده قمار نکنید یعنی جواب نهایی مشخص است خود را کول نزنید و شک نکنید بیست و پنج سال در حال طی شدن است و اینکه خودشان عجله دارند زودتر بروند تقصیر خودشان خواهد بود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی