سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

می دانید بنیانگذار حماس کیست؟

شنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۰۸:۴۵ ق.ظ

🟢 می‌دانید بنیان‌گذار حماس کیست؟

 

شهید زین الدین: «هرگاه در شب جمعه شهدا را یاد کنید، آنها شما را نزد اباعبدالله (ع) یاد می کنند.»

 

🌾 در سال ۱۹۳۷ در جنوب نوار غزه به دنیا آمد. از نیروهایی بود که همیشه ضد رژیم کودک کش عملیات انتقامی انجام می داد. در جوانی در اثر یک حادثه کاملاً فلج شد اما از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی اش دور نشد و در مساجد غزه به سخنرانی و تدریس پرداخت و مشهورترین سخنران غزه شد.

 

در ۴۶ سالگی و علی رغم معلولیت، به اتهام نگهداری اسلحه و تشکیل سازمان نظامی علیه اسرائیل بازداشت و به ۱۳ سال زندان محکوم شد و در ایام بازداشت به همراه گروهی از فعالان اسلامگرا جنبش حماس (حزب مقاومت اسلامی) را تشکیل داد.

 

دو سال پس از شروع به حبس، در چارچوب تبادل اسراء میان رژیم کودک کش و جنبش آزادی‌بخش فلسطین آزاد شد اما سه سال بعد دادگاه نظامی اسرائیل مجدداً او را به اتهام تشویق به قتل سربازان اسرائیلی و تأسیس جنبش حماس به حبس ابد محکوم نمود و مدتی بعد در مقابل آزادی دو جاسوس موساد که در جریان ترور ناموفق خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس دستگیر شده بودند آزاد شد.

 

سرانجام این سرباز خستگی ناپذیر و با بصیرت جبهه حق در دوم فروردین سال ۱۳۸۳ و پس از اقامه نماز صبح، به‌هنگام خروج از مسجد توسط موشک هل‌فایر شلیک شده از بالگرد آپاچی ارتش کودک کش به همراه یکی از فرزندانش به شهادت رسید. 

 

او کسی نبود جز اسطوره تاریخی مقاومت ملت مظلوم فلسطین: شهید شیخ احمد یاسین

شادی روحش صلوات.

 

🇮🇷 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی