سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

هالووین

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰ ق.ظ


📛جشن #هالووین 🎃 چیست؟


یکی از جشن هایی که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار می‌شود، جشن هالووین 🎃 نام دارد. مردم این کشورها، اغلب شناخت زیادی از این جشن ندارند. آنها می‌گویند که هالووین 🎃 جشن ارواح است؛ جشنی که از کودک تا بزرگسال در شکل ارواح و اجنه ظاهر میشوند تا همدیگر را بترسانند. با این حال بیشتر آنها هرگز نمی‌دانند که هالووین 🎃 یک جشن شیطان گرایی 👿 است.


📛💥برای آشنایی بیشتر با این جشن لازم است که از پیشینه آن مطلع شویم.

 بنیانگذاران این #جشن_شیطانی😈، قوم اروپایی «سلت» بودند که سال ها پیش از میلاد مسیح در ایرلند و شمال فرانسه زندگی می‌کردند. آنها در شب آخر سال، مراسمی را به افتخار (samhain) 💀 موسوم به «پروردگار مرگ» برگزار می کردند. سلتی ها در این مراسم، دور هم جمع می شدند و آتش 🔥 می‌افروختند و برای دستیابی به برکت فراوان (دام و غله) مراسم قربانی انجام میدادند


(تو منبع اشاره ای نکرده، ولی با توجه به شیطان پرست بودنشون ، احتمال قربانی انسان خیلی زیاده).



📛💥مردم این قوم باور داشتند که در این شب، جادوگران سوار بر جاروی خود، در آسمان پرواز می‌کنند و زنان با شیطان رابطه جنسی برقرار میکنند و در این بین شیطان شیپور می نوازد و #ارواح_خبیث 👻  بر بلندای تپه ها با #جادوگران به رقص و پایکوبی 👯 میپردازند، به طوری که گربه های سیاه، خفاش ها و جن و پری ها نیز با آنها همراهی میکنند. این قوم خرافاتی همچنین بر این باور بودند که شب پایان سال، مرز میان دو جهان به نازکترین حد ممکن میرسد و موقعیت برای راندن ارواح پلیدی👻  که ممکن است به محصولات شان آسیب برسانند فراهم میشود، لذا در این مراسم که «سامهین» نام داشت، از یک طرف، صورتهای خود را با نقاب پوشانده و با لباسهای عجیب، خود را به شکل ترسناکی در میآوردند و با حرکت دسته جمعی، به زعم خود ارواح سرگردان را فریب داده و از روستاهای محل زندگی خود دور میکردند، از طرفی دیگر سیب و گردو و بادام و غذا و نوشیدنی 🍏🍯🧀🍞🍗🍶 را داخل سینی ها گذاشته و تقدیم ارواح 👻 میکردند.


📛💥قوم سلت، این مراسم ابلهانه شان را که منشأ شیطانی😈 و بت پرستی 🗿داشت، هر سال انجام میدادند. تا اینکه رومی ها به این منطقه حمله کردند. یکی از نتایج این حمله ورود مسیحیان ✝ به این سرزمین بود که باعث تغییراتی در مراسم سامهین شد. رهبران کلیسا ⛪️ «جشنهای غیرمسیحیان را با مراسم و تعطیلات مسیحیان تلفیق کردند. جشن های روز سامهین نیز با اعیاد روز تمامی قدیسان در اول نوامبر – که در آن یاد شهدای اولیه مسیحیت گرامی داشته می شود و روز تمامی ارواح در دوم نوامبر – که در آن یاد تمامی درگذشتگان گرامی داشته می شود – ترکیب شد. شب پیش از روز تمامی قدیسان، به نام «شب تمامی مقدسات» (All Hallows Eve) نامیده می شد و واژه هالووین(Halloween) نیز برگرفته از نام همین شب است.»

وحالا هم که دقیقا مصادف شده با روز به درک واصل شدن آنتوان لاوی👺


📛💥در اوایل قرن ۱۹ میلادی، بسیاری از ایرلندیها به آمریکا مهاجرت کردند و این جشن شیطان پرستی را به آمریکا سرایت دادند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۶

نظرات  (۱)

I'd ventrue that this article has saved me more time than any other.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی