شاید این ضرب المثل که درخت هرچه افتاده تر پربار تر را شنیده باشید که در وصف کمال و جمال انسانهای واقعا دانشمند و متواضع است اما تکمیلی این ضرب المثل در حقیقت این است که هرچه درخت گران مایه تر و بلند تر هم باشد بدون شک ریشه دار تر نیز هست
معجزه خبر نمی کند
لطفا با احتیاط ناامید شوید
لَا یَیْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ
تنها کافران، از رحمت خدا مأیوس مىشوند.
یکی از بهترین واکنش ها در مورد بازگشایی مدارس واسه بچه دخترخالم بود
وقتی بش گفتیم باید بری مدرسه گفته من که پارسال رفتم 😕🤦♀️
.
😂🤣
|😍|•|😎|
♦️محققان میگویند: آسیب تنهایی از آسیب سیگار کشیدن برای بدن بیشتر است
🔹محققان دانشگاه استنفورد در تازهترین مطالعات خود دریافتند، تنهایی و مجرد بودن تاثیر بیشتری نسبت به استعمال سیگار بر تسریع روند پیری در افراد دارد.
🔹آسیب مولکولی انباشته شده و به ایجاد ضعف و بیماریهای جدی مرتبط با پیری کمک میکند. در برخی افراد این فرآیندهای مولکولی شدیدتر از سایرین است، وضعیتی که معمولا به عنوان پیری تسریع شده از آن یاد میشود./ باشگاه خبرنگاران
♦️اولین عینک آفتابی برای قضات چینی اختراع شد!
🔹 تاریخ ساخت عینک آفتابی جالبه. عینک آفتابی الان به عنوان یک وسیله پیشگیری از آسیب دیدن چشم بخاطر نور آفتاب و یک وسیله برای مد و پوشاک به حساب میاد ولی اصلا برای اینکار ساخته نشده!
🔹 در قرن دوازدهم در چین مرسوم بود که کوارتز دودی(یک نوع شیشهی دودی رنگ) رو در قالب عینک برش میدادن و برای قضات عینک درست میکردن.
🔹 با گذاشتن این عینک هم تشخیص چهرهی قاضی سخت میشد هم قاضی بهتر میتونست احساسات خودش رو پشت عینک مخفی کنه!
📌رُک بودن یا بی ادبی...؟
رُک یا FRANK به معناى ابراز نظر شخصى در مورد مسائلى است که مربوط به خود ما میشود.
مثلا من بستنى دوست ندارم و این موضوع رو به صراحت بازگو میکنم، یا دوستى از من میپرسد میاى بریم بیرون؟ براحتى میگویم نه، الان حوصله ندارم...
این میشه نظر شخصى من در مورد خودِ من.
و اما RUDE به معناى گستاخى یا وقاحت است که نظرات ما در مورد دیگران است.
مثلا من به دوستم میگویم چقدر چاق هستى! یا میگویم بینى تو شبیه بینى عقاب است! ببخشیدا من رک هستم!
فرق رک بودن و وقاحت را بدانیم و هرچه در ذهن مىآید در قالب رک بودن تحویل مردم ندهیم.
🦋
♦️کشفی جدید درباره ویروسها؛ آنها بدن را زیر نظر دارند!
🔹پژوهش جدیدی نشان میدهد که ویروسها از اطلاعات محیط خود استفاده میکنند تا تصمیم بگیرند که چه زمانی در بدن میزبان خود محکم بنشینند، چه زمانی تکثیر شوند، چه زمانی منفجر شوند و سلول میزبان را بکشند.
خیال بباف، نفس بکش، کتاب بخوان، ذوق کن.
به هر شکلی که میشود؛ زنده باش و دستان زمخت زندگی را محکم بگیر.
کسی را پیدا کن که پایهی دیوانگیهات باشد، با تو زیر باران خیس شود، با تو توی خیابان بلند بخندد، با تو موزیک گوش کند، برقصد، کتاب بخواند، فیلم ببیند. کسی را پیدا کن که سن و سال حالیش نباشد، که از قضاوتها نهراسد، که ساده، ذوق کند، که سبز باشد، بکر باشد، دیوانه باشد.
در مورد برهه حکومت پهلوی اول این مورد همیشه مطرح است که اعمال و کارهای خوبی انجام شد مثلا امنیت راه ها راهسازی یکپارچه سازی حکومت ایجاد دانشگاه لغو قانون برده داری که توسط حاجیان انجام می گرفت و ادامه می دادند بحث دموکراسی نوین ورود تکنولوژی های جدید . بله اینها همگی درست است اما مورد استقلال فکری و عملی و بحث نیت هم مهم است یعنی مثلاً ایجاد راه آهن اگر نیت کمک به بیگانه نبود شاید مسیرش عوض می شد یا اگر استقلال وجود داشت و ریاکاری هم از حکومت رخت برمی بست و پشتوانه مردمی نگه داشته می شد و با امام حسین علیهالسلام مخالفت نمی شد پایداری آن ضمانت می شد اما در عین حال نباید چون مخالف با عقاید هست هر کار خوبی نیز نباید به دست فراموشی سپرده شود چون این موضوع برای انجام کار خیر در آینده نیز مهم است و باید متوجه بود تاریخ ناقص باعث می شود نسل آینده وقتی از این موضوعات مطلع شود فکر کند نگاه مغرضانه باعث می شود همیشه بد بگوییم بلکه مثل آیات قرآن که درباره نجاست شراب می گوید هم خیر دارد هم ضرر اما در کل ضرر است باید متوجه شود در مورد اعمال خیر و شر بعد از دوران صحابی پیغمبر ص هم همین رویه باید حاکم باشد حتی اگر فرض محال اگر فردی با کسی دشمن هم باشد نباید باعث شود کل مجموعه دیده نشود و در عین حال این گونه می شود فهمید ایراد کار کجاست مثلا اگر رضا شاه واقعا می خواست ایران پیشرفت کند چرا فکر نکرد ایران به جای اینکه انگلیسی یا آلمانی شود خودش انگلیس یا آلمان شود اصلا چرا باید وابسته بود اینها درس تاریخ است اما وقتی قابل درک است که تمام تاریخ کامل درک شود به قول حضرت آقا بعضی اوقات گفتن حرف حق در یک جایی حتی می تواند یک ایراد باشد و پازل دشمن را کامل کند حتی اگر حق باشد باید سکوت کرد . وقتی افراد علم به تاریخ و فلسفه و اندیشه داشته باشند این برهه های حقیقی را درک خواهند کرد و به این بینش می رسند که اگر شیطان به یکی از پیامبران گفت بگو با اله الا الله گفت نمی گویم گفت چرا گفت چون تو می گویی بگو یعنی دلیل و نیت در یک حرف متفاوت است