سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

پدران امت

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۵ ق.ظ

#روایت 

 

پیامبر(ص) فرمودند: شبی که به معراج رفتم، از کنار هیچ ملائکه‌ای گذر نکردم مگر این که از من در مورد علی(ع) پرسیدند! 

تا جایی که گمان کردم علی در آسمان‌ از من مشهورتر است.

 

به آسمان چهارم که رسیدم، به جناب عزرائیل نگاه کردم و از من پرسید: علی چه می‌کند؟

پیامبر از حضرت عزرائیل پرسید: علی(ع) را از کجا می‌شناسی؟

عزرائیل پاسخ داد: من با دست خود، هر کس را خدا آفریده قبض روح می‌کنم، بجز دو نفر! یکی‌ شما و دیگری‌ علی(ع) که خدا، جانِ شما بزرگواران را خود خواهد گرفت.

 

زمانی‌ که پیامبر به عرش‌ رسید، حضرت علی(ع) را دید و گفت: ای علی! تو زودتر از من به عرش رسیده‌ای؟

حضرت جبرئیل فرمود: این علی(ع) نیست.

فرشته‌ای شبیه علی‌ است که خدا آن را آفریده تا زمانی که ما دلتنگ علی می‌شویم به آن نگاه کنیم و هر بار که به این مَلِک، نگاه می‌کنیم، برای شیعیانِ علی(ع) استغفار می‌کنیم.🍃

 

📖 بحارالانوار/ج۱۸/ص۳۰۰

▪️ برگرفته از جلسات «صد منقبت امیرالمؤمنین در منابع اهل سنت»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی