سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

سخن تازه ی عاشقانه

love is when you find yourself and spend every wishes on him

پنج بسیار گریه کننده

جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ

امام صادق (علیه‌السّلام) فرمودند:

پنج کس بسیار گریه‌کننده بودند حضرت آدم و یعقوب و یوسف علیهم السلام و فاطمه زهرا دختر حضرت محمد صل الله علیه و آله و علی بن الحسین ،امام سجاد (علیه‌السّلام)

 

حضرت علی بن الحسین (صلوات‌اللَّه‌علیهما) مدت چهل سال بر پدرشان گریستند و طعام و غذائی نبود که در مقابل حضرت بگذارند مگر آنکه حضرتش بیاد امام حسین (علیه‌السّلام) گریه می‌کردند تا جایی که غلام حضرت به محضر مبارکشان عرض نمود: فدایت شوم‌ ای پسر رسول خدا می‌ترسم که شما از بین بروید ، حضرت فرمودند: تنها درد دل و غم خود را با خدا گویم و از لطف و کرم بی‌اندازه او چیزی دانم که شما نمی‌دانید. سپس فرمودند: هیچ‌گاه محل کشته شدن فرزندان فاطمه (علیهاالسّلام) را بیاد نمی‌آورم مگر آنکه ناراحتی و غصه گلوی من را می‌فشارد.

 

زمانی که مختار سر عمر بن سعد ملعون را خدمت امام سجاد (علیه‌السّلام) فرستاد؛ به شخصی که حامل سر بود گفت: کسی را با خبر نکن تا اینکه سفره ناهار را پهن کنند، پس آن شخص حامل سر وارد شد و سفره ناهار گذاشته شد، پس حضرت زین‌العابدین (علیه‌السّلام) به سجده افتادند و گریه طولانی کردند و سپس نشستند و فرمودند: ستایش خداوندی که انتقام مرا قبل از وفات من گرفت.

 

#الّلهُـمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِیِّکَــ_الْفَـرَجْ

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی